Friday, December 23, 2005

Help de Bibic-kinderen



Dit verhaal in het Nederlands.

This log is in Dutch, as it pertains to a Serbian family that lived in the Netherlands for 5 years as refugees, and were not allowed to stay here. In a nutshell, they now are homeless and penniless drifters in their own country, having no papers, no rights and nowhere to live, nor a means of surviving.

Normaal gesproken, schrijf ik alles in het Engels (mijn moedertaal). Maar toevallig ben ik deze webpagina tegengekomen en mijn hart ging meteen uit voor deze mensen. Maar....wat kan ik doen?

Nou, ik kan hun verhaal doorgeven en de boel een beetje daglicht geven. Het is toch een exemplaar van ellende........helemaal door politiek. Inclusief de oorlog in dat gebied en zelfs Bill Clinton. Vandaar verdient het een ereplek in mijne weblog. Voor het verhaal, ga gewoon naar de website van Lucia van de Kamp, die hun verhaal opschrijft en doet haar best om de situatie te verbeteren. Onderaan is haar webpagina url. Enkele woorden van haar website volgen.


Normen en waarden, Na ruim 5 jaar uitgezet, het hoe en de gevolgen…

We zijn in de herfst-vakantie naar Servië gegaan met de kleding en de persoonlijke spullen. Vader Smail zwerft in de bossen, want hij is bang voor de mannen die hem zoeken. We hebben gezien dat 4 mannen het huis doorzochten! Moeder Esma is vertwijfeld, de kinderen hebben geen recht op school, medische verzorging e.d. Het gezin is niet geregistreerd, hebben geen papieren en zijn de burgerrechten kwijt.

Lees hun verhaal hier....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home